Przedłużanie ważności darmowego certyfikatu StartCom

Kilka osób pytało się już mnie, co zrobić, gdy skończy się ważność certyfikatu zarejestrowanego w firmie StartCom. Otóż należy przeprowadzić od początku dokładnie taką samą procedurę, jak przy tworzeniu nowego certyfikatu. Prawdopodobnie czynność tą będziemy musieli poprzedzić również ponownym założeniem konta w serwisie StartSSL.

Tak się akurat złożyło, że certyfikat na mojego bloga generowałem nieco ponad rok temu, więc kilka dni temu wygasł. Wraz z nim skończył się również okres ważności dla certyfikatu prywatnego niezbędnego do zalogowania się na stronę startssl.com – pamiętamy, że logowanie na niej odbywa się właśnie za pomocą certyfikatu, a nie loginu i hasła. Szybko przejrzałem więc FAQ i forum w poszukiwaniu informacji, jak dostać się ponownie na swoje konto. Okazało się, że nie można :) No prawie, bo jeśli założymy nowe konto podając ten sam adres email, możemy napisać do administratora serwisu, aby przeniósł dane o certyfikatach ze starego konta na te dopiero co utworzone. Tak też zrobiłem, po czym po niedługim czasie dostałem odpowiedź, abym radził sobie sam :) Na moim starym koncie nie było już w sumie żadnych ważnych certyfikatów, więc strata ze starego konta żadna. Pewnie inaczej by było, gdyby na koncie zostało coś ważnego – wtedy zapewne też konta zostałyby połączone. Mimo wszystko czuje pewien niedosyt, bo na stronie mogłoby się znaleźć nieco więcej informacji na temat odzyskiwania starego konta wraz z jakimś automatem do tego.

Zgodnie z poleceniem wygenerowałem na nowo niezbędny certyfikat. Trochę szkoda, że nie jest już podpisany imieniem i nazwiskiem, ale w tej chwili nie chce mi się szukać notariuszy, aby mnie zweryfikowali :) Taka weryfikacja również jest ważna przez rok czasu – szkoda, że tak krótko.

Tym też sposobem na blogu nie pojawia się już wkurzający komunikat o wygaśnięciu ważności certyfikatu, a ja mam spokój na kolejny rok.

Skomentuj

3 Komentarze.

  1. Miałem dokładnie tę samą sytuację, z tym że mi połączyli poprzednie konto z nowym – założonym na ten sam adres email. Wydaje mi się że to decyduje zwykły przypadek na kogo akurat trafisz jak piszesz maila do certmaster. Ja napisałem bardzo grzecznie i przeprosiłem z góry za problem :razz:

  2. Właśnie kończy mi się darmowy certyfikat SSL (Twój blog mocno pomógł mi przy zakładaniu), ale teraz podczas autoryzacji pokazuje błąd certyfikatu i nie mogę się zalogować. Mój certyfikat jeszcze przez kilka dni jest aktywny ale wolałbym „płynnie” przedłużyć certyfikat na kolejny rok. Czy ktoś może mi pomóc?

Skomentuj


UWAGA - Możesz używać HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge